Katedra Chirurgii Klatki Piersiowej i Nowotworów

Centrum Onkologii
ul. dr I. Romanowskiej 2
85-796 Bydgoszcz
parter
tel.: +48 52 374 35 73
e-mail: kowalewskij@co.bydgoszcz.pl

Centrum Onkologii

Informacje dla studentów

  • Zajęcia dydaktyczne odbywają się na terenie Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Przed rozpoczęciem zajęć Starosta Grupy kontaktuje się drogą mailową (chrzastek.a@wp.pl) lub telefoniczną ( 52 374 35 74) celem uzyskania szczegółów dotyczących zajęć danej grupy.
  • Studenci przed przystąpieniem do zajęć dydaktycznych mają obowiązek pozostawiać odzież wierzchnią w szatni i przebrać się w strój medyczny obejmujący także obuwie zmienne.
  • W czasie zajęć student jest odpowiedzialny za swoje rzeczy osobiste. W przypadku ich uszkodzenia lub kradzieży  Katedra Chirurgii Klatki Piersiowej i Nowotworów nie ponosi odpowiedzialności.
  • Na wszystkich zajęciach dydaktycznych realizowanych przez pracowników Katedry Chirurgii Klatki Piersiowej i Nowotworów obowiązuje bezwzględny zakaz używania telefonów komórkowych (obowiązuje ich wyłączenie).
  • Wstęp na zajęcia dydaktyczne mają tylko Studenci Collegium Mediucum UMK wyposażeni w czyste stroje ochronne i zmienne antypoślizgowe obuwie. Odpowiedni ubiór podczas ćwiczeń jest jednym z czynników mających znaczenie w profilaktyce epidemiologicznej. Studenci powinni być także zaopatrzeni w drobny sprzęt medyczny (np.: stetoskop). Osoby nieposiadające takiego ubioru nie będą dopuszczane do ćwiczeń objemujących zajęcia w salach oddziałów/zakładów. Strój ochronny należy zakłądać i zdejmować poza salami oddziałów/zakładów.
  • Podczas zajęć dydaktycznych obowiązuje bezwzględne przestrzeganie czystości, zakaz spożywania pokarmów, żucia gumy, palenia tytoniu, używania ognia oraz pozostawania pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających. Student nie stosujący się do tych zaleceń zostanie relegowany z zajęć.
  • Na zajęciach dydaktycznych zabrania się wykonywania zdjęć i/lub nagrywania zajęć dydaktycznych bez zgody wykładowcy przy użyciu aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów i jakiegokolwiek innego sprzętu elektronicznego wyposażonego w aparat fotograficzny i/lub kamerę. Obowiązuje również zakaz używania urządzeń rejestrujących wyłącznie dźwięk (np. dyktafonów). Łamanie tej zasady jest traktowane jako naruszenie kodeksu etyki przyszłego zawodu i podlega odpowiedzialności wynikającej z Regulaminu studiów i odpowiednich przepisów kodeksu Prawa Karnego.
  • Odpowiedzialność finansową za szkody materialne spowodowane postępowaniem niezgodnym z przepisami BHP i P/POŻ ponosi Student.
  • W czasie zajęć Studentowi bez wiedzy asystenta nie wolno opuszczać miejsca wyznaczonego rozkładem zajęć dydaktycznych. W przypadku wyjścia studenta z zajęć, na przykład do toalety i braku powrotu lub po bardzo długim czasie – neleży ten fakt odnotować na karcie obecności.
  • Prezentacje multimedialne prezentowane w trakcie wykładów, seminariów stanowią własność intelektualną i tym samym objęte są praawem autorskim. Kopiowanie, przetwarzanie,
    i rozpowszechnianie ich w całości lub we fragmentach be zgody Autorów są zabronione.
  • Zaliczenie ustne przedmiotu odbywa się najczęściej w ostatnim dniu zajęć. W wyjątkowych sytuacjach może zostać wyznaczony inny termin.

 

LITERATURA

Podstawowa:

“Podstawy Chirurgii” pod red. J. Szmidta rozdział „Chirurgia klatki piersiowej”

Uzupełniająca:

„General Thoracic Surgery” T.W. Shields

 

Dyżury nauczycieli akademickich

Prof. dr hab. n. med. Janusz Kowalewski- środy 15.00-16.00

Prof. dr hab. Marzena Lewandowska- każdego 1. dnia miesiąca 15.00-16.00

Dr n. med. Aleksandra Chrząstek- wtorki 15.00-16.00

Dr n. med. Przemysław Bławat- środy 13.00-15.00

Dr n. med. Maciej Dancewicz- środy 13.00-14.00

Dr n. med. i  n. o zdr.  Łukasz Żołna- środy 14.00-15.00

 

Regulaminy>>