Katedra Histologii i Embriologii

ul. Karłowicza 24, 85-092 Bydgoszcz
tel.: +48 52 585 37 25
fax: +48 52 585 37 34
e-mail: kizhistol@cm.umk.pl

Collegium Medicum UMK Collegium Medicum UMK Collegium Medicum UMK

Zasady odbywania zajęć w Katedrze Histologii i Embriologii

  1. Uczestnictwo we wszystkich formach zajęć dydaktycznych jest obowiązkowe, a wszelkie nieobecności należy usprawiedliwić.
  2. Studenci są zobowiązani do punktualnego stawiania się na zajęcia i wykłady.
  3. Odzież wierzchnią należy zostawiać w szatni.
  4. Na pierwszych zajęciach studenci zapoznają się z organizacją zajęć,  w tym również z zasadami konsultacji z prowadzącym, regulaminem dydaktycznym, zasadami BHP, warunkami uzyskania zaliczenia przedmiotu. Zaznajomienie się z obowiązującymi przepisami BHP Student potwierdza własnoręcznym podpisem.
  5. Metody weryfikacji efektów uczenia się z zakresu wiedzy, umiejętności praktycznych oraz kompetencji społecznych omawia prowadzący na pierwszych zajęciach, podając w sposób szczegółowy ich sposoby oraz kryteria oceniania. Powyższe informacje dostępne są w sylabusach przedmiotów (USOS).
  6. Ze względu na bezpieczeństwo internetowe korespondencja ze studentami odbywa się poprzez utworzone na serwerze Uczelni adresy mailowe czyli nauczyciele akademiccy używają adresów służbowych (@cm.umk.pl) natomiast studenci adresy zawierające numery indeksów (@stud.umk.pl).
  7. Podczas wszystkich form weryfikacji efektów uczenia się zabrania się korzystania z jakichkolwiek pomocy naukowych oraz urządzeń umożliwiających wizualną rejestrację kart egzaminacyjnych lub zaliczeniowych oraz porozumiewanie się z innymi osobami na odległość. Zachowanie studenta wskazujące na posiadanie pomocy lub urządzeń, o których mowa powyżej, albo stwierdzenie takich urządzeń będzie skutkowało automatycznym uzyskaniem oceny niedostatecznej i może powodować skierowanie sprawy do Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów.
  8. Na zajęciach dydaktycznych zabrania się wykonywania zdjęć i/lub nagrywania zajęć dydaktycznych. Obowiązuje również zakaz używania urządzeń rejestrujących wyłącznie dźwięk. Dopuszczalne formy i zakres rejestracji treści przekazywanych w trakcie zajęć dydaktycznych określa nauczyciel akademicki.
  9. Spóźnienie studenta na zajęcia jest tożsame z niezaliczeniem wejściówki.
  10. Poprawy niezaliczonych wejściówek oraz wszelkie zaległości odbywają się podczas dyżurów dydaktycznych nauczycieli akademickich po wcześniejszym poinformowaniu o swojej obecności za pośrednictwem poczty e-mail na adres wybranego nauczyciela akademickiego w dniu poprzedzającym jego dyżur (zakładka – Dyżury dydaktyczne).
  11. Niezaliczenie wszelkich form sprawdzenia wiedzy ze względu na uzyskanie negatywnego rezultatu należy uzupełnić w ciągu 14 dni. W tym czasie Studentowi przysługuje tylko jedna próba poprawy.
  12. W przypadku studentów, którzy z przyczyny usprawiedliwionej nieobecności nie mogli uczestniczyć w danej formie sprawdzania wiedzy przysługują 2 podejścia w przeciągu 14 dni od ustania przyczyny nieobecności.
  13. Jeżeli w przeciągu wskazanego powyżej zakresu czasowego Student nie uzyska pozytywnego wyniku, będzie miał możliwość jednorazowego zaliczenia wszelkich zaległości w ostatnim tygodniu semestru na dyżurach dydaktycznych nauczycieli akademickich.
  14. Podczas zajęć dydaktycznych obowiązuje bezwzględne przestrzeganie czystości, zakaz spożywania pokarmów, palenia tytoniu, pozostawania pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających i używania ognia. Student nie stosujący się do tych zaleceń zostanie usunięty z zajęć.
  15. Na ćwiczeniach każdy student jest odpowiedzialny za mikroskop i preparaty z którymi pracuje.
  16. Każdy wypadek, zranienie oraz inne niepokojące sytuacje bezzwłocznie należy zgłosić prowadzącemu zajęcia.