Zasady w postępowaniach doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.
Kolejność procedur w postępowaniu doktorskim wg nowej Uchwały Senatu UMK:
- A. Weryfikacja 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji > patrz Rozdział 2 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
- Wniosek o weryfikację 8PRK (534 KB) – wniosek wraz z zał. składa się w sekretariacie Kat. Histologii i Embriologii
- Do wniosku dołącza się:
- życiorys zawodowy z wykazem osiągnieć naukowych,
- wykaz publikacji i doniesień konferencyjnych,
- dokumenty poświadczające osiągnięcie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK, w tym w szczególności: dyplomy ukończenia studiów, studiów podyplomowych, dokumenty poświadczające realizację programu studiów doktoranckich*,
- dokument poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów*.
*Dokumenty mogą być przedłożone w formie:
1) certyfikatu/zaświadczenia
2) dyplomu ukończenia studiów z suplementem do dyplomu
3) innego dokumentu, który wg kandydata pozwala ocenić jego wiedzę, umiejętności i kompetencje nabyte poza systemem studiów
- B. Wyznaczenie promotora/ów > patrz Rozdział 3 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
- Wniosek o wyznaczenie promotora/ów (491 KB)
- Zgoda kandydata na promotora (15 KB)
- Oświadczenie kandydata na promotora (348 KB)
- C. Wszczęcie postępowania > patrz Rozdział 3 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
- Wniosek o wszczęcie postępowania (499 KB)
- D. Zasady wyróżniania rozpraw doktorskich (244 KB)
Uczestników studiów doktoranckich obowiązują powyższe przepisy.
Dokumenty do wszczęcia (lista):
- wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w dyscyplinie nauki medyczne
- dokument poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego
- dokument poświadczające uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
- dokument poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów, poświadczający znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej co najmniej B2
- posiadany dorobek w postaci co najmniej (aktualny wykaz publikacji wraz z wybranymi wydrukami publikacji):
- 1 artykułu naukowego opublikowanego w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, lub
- 1 monografii naukowej wydanej przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy, albo rozdział w takiej monografii.
W przypadku, gdy powyższy dorobek stanowi publikacja wieloautorska, kandydat dokonuje merytorycznego opisu swojego udziału w publikacji – składa oświadczenie. Weryfikacji przedłożonego dorobku dokonuje rada dyscypliny naukowej albo komisja doktorska, biorąc pod uwagę udział kandydata oraz wykonany przez niego zakres pracy.
- oświadczenia współautorów publikacji (jeżeli rozprawa doktorska jest cyklem publikacji)
- rozprawę doktorską w wersji papierowej (5 szt.) i elektronicznej (płyta CD 5 szt. – max rozmiar 20 MB) wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów oraz promotora pomocniczego
- streszczenia w języku polskim i języku angielskim – osobne pliki (płyta CD 1 szt.)
- życiorys naukowy
- W przypadku, gdy rozprawę doktorską stanowi samodzielna i wyodrębniona część pracy zbiorowej, kandydat przedkłada oświadczenie określające merytoryczny opis swojego udziału w publikacji oraz oświadczenia wszystkich jej współautorów określające indywidualny merytoryczny (nie procentowy) wkład każdego z nich w jej powstanie. Gdy praca zbiorowa ma więcej niż czterech współautorów, kandydat przedkłada oświadczenia co najmniej trzech pozostałych współautorów. Kandydat jest zwolniony z obowiązku przedłożenia oświadczenia w przypadku śmierci współautora, uznania go za zmarłego, jego trwałego uszczerbku na zdrowiu lub wystąpienia innych udokumentowanych i potwierdzonych przez promotora okoliczności uniemożliwiających uzyskanie wymaganego oświadczenia.
- Jeżeli rozprawa doktorska jest pracą pisemną, sprawdza się ją z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego. Sprawdzenia dokonuje promotor, który przedkłada raport ze sprawdzenia wraz z opinią dotyczącą raportu
Procedura sprawdzania pracy w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym
- Zgłoszenie do Dziekanatu WL informacji przed planowanym złożeniem dokumentów do wszczęcia postępowania – tytuł, promotor. Doktoranci z zewnątrz otrzymają login i hasło.
- Rozprawa musi być w wersji pdf tekstowej – przy cyklu publikacji artykuły nie mogą być wstawione jako obrazy. Szczegółowe wymogi znajdują się w załączniku do Zarządzenia nr 65 z 2024 r. (patrz niżej). Praca wgrywana do JSA przez system APD musi być taka sama, jak potem przekazywana na płytach i w wersji drukowanej!!!
- Doktorant loguje się do systemu przez stronę apd.umk.pl i tam podpisuje oświadczenia, uzupełnia dane o rozprawie, i ją wgrywa.
- Następnie promotor loguje się przez stronę apd.umk.pl, uruchamia raport, drukuje raport skrócony i go podpisuje.
Jednolity System Antyplagiatowy
Strona tytułowa rozprawy: str. 1 (97 KB) i str. 2 (749 KB)
Wymogi redakcyjne rozprawy (14 KB)
Wymogi dla doktorantów – rozprawa doktorska z cyklu publikacji – pkt 3 (111 KB)
Uchwała RDNM z dnia 15.11.2023 r. w sprawie spełnienia wymagań (265 KB)
Przepisy stosowane do postępowań doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.
- USTAWA z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (1,36 MB)
- USTAWA z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (1,40 MB)
- USTAWA z dnia 31 stycznia 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (307 KB)
- USTAWA z dnia 13 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw (321 KB)
- ZARZĄDZENIE Nr 65 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 kwietnia 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad składania, sprawdzania i udostępniania oraz archiwizowania rozpraw doktorskich (274 KB)
- załącznik (193 KB)
- UCHWAŁA Nr 38 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 września 2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (357 KB)
- załącznik nr 1 – wniosek o weryfikację 8PRK (534 KB)
- załącznik nr 2 – zaświadczenie o 8PRK (318 KB)
- załącznik nr 3 – wniosek o powołanie promotora/ów (491 KB)
- załącznik nr 4 – oświadczenie kandydata na promotora (348 KB)
- załącznik nr 5 – oświadczenie o współautorstwie (346 KB)
- załącznik nr 6 – wniosek o wszczęcie postępowania doktorskiego (499 KB)
- UCHWAŁA Nr 29 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 23 kwietnia 2024 r. zmieniająca uchwałę Nr 38 Senatu UMK z dnia 26 września 2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (419 KB)
- ZARZĄDZENIE Nr 49 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania i pobierania odpłatności za przeprowadzanie postępowań o nadanie stopnia doktora lub stopnia doktora habilitowanego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (448 KB)
- ZARZĄDZENIE Nr 76 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 23 maja 2024 r. zmieniające zarządzenie Nr 49 Rektora UMK z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania i pobierania odpłatności za przeprowadzenie postępowań o nadanie stopnia doktora lub stopnia doktora habilitowanego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (422 KB)
- Załącznik nr 1 (345 KB)
- Załącznik nr 3 (285 KB)