Kontakt ul. Jagiellońska 13, 85-067 Bydgoszcz
tel.: +48 52 585 33 96
e-mail: dzieklek@cm.umk.pl

Zasady w postępowaniach doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.

Dokumenty na posiedzenie Rady Dyscypliny Nauki Medyczne składa się na 2 tygodnie przed posiedzeniem Rady.

 

Kolejność procedur w postępowaniu doktorskim wg nowej Uchwały Senatu UMK:

 

Dokumenty do wszczęcia (lista):

  1. wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w dyscyplinie nauki medyczne
  2. dokument poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego
  3. dokument poświadczające uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  4. dokument poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów, poświadczający znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej co najmniej B2
  5. posiadany dorobek w postaci co najmniej (aktualny wykaz publikacji wraz z wybranymi wydrukami publikacji):
    1. 1 artykułu naukowego opublikowanego w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku   opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, lub
    2. 1 monografii naukowej wydanej przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy, albo rozdział w takiej monografii.

    W przypadku, gdy powyższy dorobek stanowi publikacja wieloautorska, kandydat dokonuje merytorycznego opisu swojego udziału w publikacji – składa oświadczenie. Weryfikacji przedłożonego dorobku dokonuje rada dyscypliny naukowej, biorąc pod uwagę udział kandydata oraz wykonany przez niego zakres pracy.

  6. oświadczenia współautorów publikacji (jeżeli rozprawa doktorska jest cyklem publikacji)
  7. rozprawę doktorską w wersji papierowej (5 szt.) i elektronicznej (płyta CD 5 szt. – max rozmiar 20 MB)
  8. pozytywna opinią promotora lub promotorów oraz promotora pomocniczego z oceną, czy rozprawa spełnia wymogi określone w § 17 i § 18 UCHWAŁY Nr 38 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 września 2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu
  9. streszczenia w języku polskim i języku angielskim – osobne pliki (płyta CD 1 szt.)
  10. życiorys naukowy
  11. W przypadku, gdy rozprawę doktorską stanowi cykl publikacji kandydat przedkłada oświadczenie określające merytoryczny opis swojego udziału w publikacji oraz oświadczenia wszystkich jej współautorów określające indywidualny merytoryczny (nie procentowy) wkład każdego z nich w jej powstanie. Kandydat jest zwolniony z obowiązku przedłożenia oświadczenia w przypadku śmierci współautora, uznania go za zmarłego, jego trwałego uszczerbku na zdrowiu lub wystąpienia innych udokumentowanych i potwierdzonych przez promotora okoliczności uniemożliwiających uzyskanie wymaganego oświadczenia.
  12. Jeżeli rozprawa doktorska jest pracą pisemną, sprawdza się ją z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego. Sprawdzenia dokonuje promotor, który przedkłada raport ze sprawdzenia wraz z opinią dotyczącą raportu

Procedura sprawdzania pracy w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym

  1. Zgłoszenie do Dziekanatu WL informacji przed planowanym złożeniem dokumentów do wszczęcia postępowania – tytuł, promotor. Doktoranci z zewnątrz otrzymają login i hasło.
  2. Rozprawa musi być w wersji pdf tekstowej – przy cyklu publikacji artykuły nie mogą być wstawione jako obrazy. Szczegółowe wymogi znajdują się w załączniku do Zarządzenia nr 65 z 2024 r. (patrz niżej). Praca wgrywana do JSA przez system APD musi być taka sama, jak potem przekazywana na płytach i w wersji drukowanej!!!
  3. Doktorant loguje się do systemu przez stronę apd.umk.pl i tam podpisuje oświadczenia, uzupełnia dane o rozprawie, i ją wgrywa.
  4. Następnie promotor loguje się przez stronę apd.umk.pl, uruchamia raport, drukuje raport skrócony i go podpisuje.

 

Jednolity System Antyplagiatowy

Strona tytułowa rozprawy: str. 1 (97 KB) i str. 2 (749 KB)
Wymogi redakcyjne rozprawy (14 KB)

Wymogi dla doktorantów – rozprawa doktorska z cyklu publikacji – pkt 3  (111 KB)

 

Uchwała RDNM z dnia 15.11.2023 r. w sprawie spełnienia wymagań (265 KB)

 

Przepisy stosowane do postępowań doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.